9 βήματα για να τρώμε πιο συνειδητά

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής δεν μας αφήνει αρκετό ελεύθερο χρόνο. Λόγω της πίεσης στερούμε το σώμα μας από την απαραίτητη φροντίδα. Κομμάτι αυτής της φροντίδας είναι το τί και πώς τρώμε.

Πόσες φορές έχουμε «πιάσει» τον εαυτό μας να τρώει βιαστικά μιλώντας στο τηλέφωνο ή στέλνοντας e-mail; Πόσες φορές ακριβώς λόγω αυτού του συνδυασμού έλλειψης χρόνου και υψηλού άγχους επιλέγουμε ανθυγιεινό φαγητό;

Στις πρώτες μελέτες πάνω στο θέμα βλέπουμε ότι η αυξημένη επίγνωση μπορεί να βοηθήσει:

  1. Να κάνουμε καλύτερες επιλογές στο είδος και την ποσότητα της τροφής μας.
  2. Να αποφύγουμε την κατανάλωση ανθυγιεινών επεξεργασμένων τροφίμων.
  3. Στην προσπάθεια μας να ελέγξουμε το σωματικό μας βάρος.

Παρακάτω αναφέρουμε 9 τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαμε να τρώμε πιο συνειδητά.

 

 

  • Πάντα καθόμαστε σε τραπέζι.
    πριν καθίσουμε το τακτοποιούμε.
  • Οργανώνουμε το χώρο μας στο τραπέζι.
    ακόμα και αν τρώμε μόνοι μας.
  • Χρησιμοποιούμε σκεύη που μας αρέσουν. 
    για να ικανοποιηθεί και το μάτι. 
  • Ρυθμίζουμε το φως του χώρου. 
    και αν θέλουμε βάζουμε απαλή μουσική.
  • Όταν τρώμε, μόνο τρώμε. 
    προσπαθούμε να αποφύγουμε τους περισπασμούς.
  • Σερβίρουμε το φαγητό σε λογικές ποσότητες. 
    απολαμβάνουμε την ποιότητα, όχι την ποσότητα.
  • Απολαμβάνουμε κάθε μπουκιά και μασάμε καλά.
    για να βοηθήσουμε την πέψη και να αναδείξουμε τη γεύση. 
  • Μασάμε αργά για να αποφύγουμε την υπερφαγία. 
    αλλά και για να απολαύσουμε το φαγητό. 
  • Δεν παραλείπουμε κυρίως γεύματα.
    για να αποφύγουμε την πτώση της γλυκόζης του αίματος.

 

Η πρακτική να έχουμε αυξημένη επίγνωση όταν τρώμε βασίζεται στη βουδιστική έννοια του mindfulness, δηλαδή στη συγκέντρωση/αντίληψη του τί συμβαίνει μέσα μας και γύρω μας την κάθε στιγμή.

Η ιδιαίτερη χρησιμότητα αυτής της έννοιας έγκειται στο να μας βοηθήσει να διαχωρίσουμε τη σωματική από τη συναισθηματική πείνα.