Γλυκές προκλήσεις

images (1)Τα γλυκά κυκλοφορούν ελεύθερα και άφθονα αυτήν την περίοδο. Είτε έρχονται ως δώρο από φίλους που μας επισκέπτονται στο σπίτι είτε τα συναντάμε στα φιλικά σπίτια που εμείς επισκεπτόμαστε ή ακόμη και όταν σε κάποια έξοδό μας, απλά η όρεξη και η διάθεσή μας απαιτούν επιμόνως ένα επιδόρπιο!

Μπορείτε να καταναλώσετε το φαγητό (και το γλυκό σας) χωρίς ενοχές, αρκεί να αναπτύξετε μια εξατομικευμένη στρατηγική και να ακολουθήσετε μερικές απλές συμβουλές, έτσι ώστε να το απολαύσετε, αλλά παράλληλα να μην παρεκτραπείτε.

 

 

Καταναλώστε συνειδητά

Αντί να καταναλώσετε το γλυκό σας βιαστικά, επιλέξτε ένα γλυκό που σας αρέσει πολύ και προσπαθήστε να το απολαύσετε αργά δίνοντας χρόνο μεταξύ της κάθε μπουκιάς. Κατά αυτόν τον τρόπο είναι πιθανό να καταναλώσετε μικρότερη ποσότητα και να το απολαύσετε εξίσου.

 

 

Επιλέξτε ένα ζεστό ρόφημα μετά το φαγητό

images

Αντί να περάσετε από το φαγητό απευθείας στο γλυκό επιλέξτε ένα ζεστό ρόφημα μόνος σας ή μαζί με την παρέα σας, όπως για παράδειγμα τσάι ή καφέ. Θα παρατηρήσετε ότι ο χρόνος που θα περάσει απολαμβάνοντας το ρόφημά σας, μπορεί να σας βοηθήσει να συνειδητοποιήσετε πόσο χορτάτος είστε και να αποφύγετε το γλυκό.

 

Απολαύστε με μέτρο

Παρόλο που μπορείτε να καταναλώσετε γλυκά, θυμηθείτε πως θα πρέπει να αποτελούν μέρος ενός ισορροπημένου προγράμματος, έτσι ώστε να έχετε και όλα τα οφέλη που προσφέρει η διατροφή στην υγεία και την ευεξία μας.

 

Όταν καταναλώσετε γλυκά επιλέξτε εκείνα με τη μέγιστη δυνατή διατροφική αξία

Παρόλο που και τα μελομακάρονα αλλά και οι κουραμπιέδες αποδίδουν τις ίδιες θερμίδες, τα μελομακάρονα έχουν υψηλότερη διατροφική αξία, καθώς δεν περιέχουν ζωικό λίπος, ενώ έχουν τα ευεργετικά μονοακόρεστα λιπαρά από το ελαιόλαδο. Σε αντίθεση, οι κουραμπιέδες περιέχουν ζωικό λίπος λόγω του βουτύρου, καθώς και χοληστερόλη από τους κρόκους των αυγών. Το ίδιο ισχύει και για τη βασιλόπιτα, η οποία περιέχει αρκετό βούτυρο και αυγά. Ένα διαφορετικό παραδοσιακό γλυκό -οι δίπλες, ενώ περιέχουν αυγά περιέχουν και ελαιόλαδο (το οποίο όμως έχει τηγανιστεί κι έτσι περιορίζεται ο ποιοτικός του χαρακτήρας), κανέλα, καρύδια και μέλι τα οποία περιέχουν αντιοξειδωτικά.

Σε περίπτωση που θέλετε να επιλέξετε κάποιο άλλο γλυκό, πέρα από εκείνα που αναφέρθηκαν, προσπαθήστε αρχικά να μην καταναλώσετε μεγάλη ποσότητα. Επιλέξτε λιγότερο συχνά εκείνα που περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και βουτύρου. Μια καλύτερη επιλογή θα ήταν κάποιο γλυκό που συνδυάζει ξηρούς καρπούς, μαύρη σοκολάτα και φρούτα.

 

Συγγραφέας, Γιάννης Δημακόπουλος, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.

Το άρθρο αυτό αποτελεί αναδημοσίευση από το περιοδικό Plan Be που κυκλοφορεί μαζί με τον Ελεύθερο Τύπο.